მიმართულება: წერა
ქართ.
XI. 9. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული
ნაწარმოების წერილობით გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აანალიზებს პერსონაჟთა სახეებს,
აჯგუფებს კონფლიქტთან მიმართებით და განსაზღვრავს
მათს როლს სიუჟეტის განვითარებაში;
ქართ.
XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის ესეის დაწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
წერს ესეის, რომელშიც პირად ან
ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული თემის, პრობლემების შესახებ
(ამტკიცებს / უარყოფს, გამოთქვამს ვარაუდს, ადარებს, ავლებს პარალელებს);
·
მოცემული თემის შესახებ მოიძიებს,
აფასებს და შეარჩევს შესაბამის წყაროებს, ლიტერატურულ პარალელებს, იხსენებს ცხოვრებისეულ
ფაქტებს და სხვ.;
·
განიხილავს პერსონაჟის ხასიათს,
ქცევის მოტივს, ღირებულებებსა და ფასეულობებს (ფსიქოლოგიური პორტრეტი);
·
წერს ლიტერატურულ ესეის, რომელშიც
ახასიათებს პერსონაჟს ან განიხილავს ნაწარმოებში ასახულ პრობლემას;
·
განიხილავს ნაწარმოებში ასახულ
პრობლემას, რისთვისაც იყენებს ლიტერატურულ ან ცხოვრებისეულ პარალელებს;
·
წერს ესეის შემოქმედებითი თვითგამოხატვისთვის,
განწყობილებების, შთაბეჭდილებების, ემოციების და ა. შ. გადმოსაცემად.
No comments:
Post a Comment